.

.

تازه ترین اخبار تخصصی سازه ها را در این وبگاه بخوانید.
ایمیل مدیر :

» دی 1399
» مهر 1399
» شهريور 1399
» ارديبهشت 1399
» بهمن 1398




RSS
اکسپو، نمایشگاه جهانی ( بخش 2)
نویسنده Drake تاریخ ارسال شنبه 5 مهر 1399 در ساعت 11:21

اکسپو ۱۹۲۹بارسلونا

این نمایشگاه، منجر به ایجاد آثاری برجسته و ماندگار از سبک های مختلف معماری در شهر بارسلونا شد. موزه ملی هنر d Art Catalunya و غرفه میس وندر روهه بارسلونا دو نمونه از بناهای به جای مانده از این دوره اند.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد اکسپو ۱۹۲۹، نمایش تاریخ و مدرنیته در جوار یکدیگر بود که در طراحی اغلب غرفه های نمایشگاه به وضوح دیده می شد. غرفه نمایشگاهی بارسلونا در سال ۱۹۳۰ مدت کوتاهی پس از برگزاری نمایشگاه ۱۹۲۹، برچیده شد اما در سال ۱۹۸۳ توسط گروهی از معماران کاتالان تنها با استفاده از چند عکس و نقشه های باقی مانده از ساختمان اولیه، در محل قبلی بازسازی شد.


:: موضوعات مرتبط: اخبار معماری، ،
:: برچسب‌ها: گران قیمت ترین نمایشگاه تاریخ میلان نمایشگاه شانگهای, نمایشگاه صنعتی ۱۸۴۴ فرانسه, نمایشگاه کریستال پالاس, نمایشگاه ماشین آلات پاریس,
ادامه ی مطلب ...
.:: ::.
اکسپو، نمایشگاه جهانی ( بخش 1)
نویسنده Drake تاریخ ارسال شنبه 5 مهر 1399 در ساعت 11:19

اکسپو جهانی از دیرباز در پیشبرد نوآوری های معماری، نمایش آخرین دستاورهای روز و گفتمان، از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است. بسیاری از بناهای تاریخی محبوب که امروز عمدتا نقش المان شهری را به عهده دارند، به منظور شرکت در نمایشگاه جهانی ساخته شده اند. برگزاری هر نمایشگاه در طول تاریخ، به عنوان فرصتی برای ارائه ایده های نو و آزمودن ایده های جسورانه معماران تلقی می شود.

اکسپو به معماران اجازه می دهد تا فارغ از محدودیت های معمول بر ایده های جدید تمرکز نمایند. بسیاری از شاهکارهای معماری دنیا، فقط و فقط برای بیان مفهومی درونی طراحی و ساخته شده اند. این مفهوم تا ابد در کالبد بنا باقی خواهد ماند و در برابر دیدگان مشتاق عموم، پایدار می ماند. برای اولین بار نمایشگاه صنعتی ۱۸۴۴ فرانسه، زمینه ساز برگزاری نمایشگاه جهانی (اکسپو) شد. از این رو فرانسه را خاستگاه اکسپو می نامند. این نمایشگاه هر پنج سال درگوشه ای از دنیا با رقابتی میان همه ی کشورها برگزار می شود. برگزاری اکسپو، سومین رویداد مهم دنیا پس از مسابقات جام جهانی و المپیک تلقی می شود.


:: موضوعات مرتبط: اخبار معماری، ،
:: برچسب‌ها: افتتاح اکسپوی ۲۰۱۵ میلان, اکسپو, اکسپو ۱۸۸۹ پاریس, اکسپو ۱۹۲۹ بارسلونا, اکسپو ۱۹۶۴ نیویورک, اکسپو ۱۹۷۰ اوساکا, اکسپو 2015, اکسپو شانگهای,
ادامه ی مطلب ...
.:: ::.
عناوین آخرین مطالب بلاگ من


صفحه قبل 1 صفحه بعد


.:: Design By :